Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigara Tiryakilerine…

Sigara Tiryakilerine…
 

Kaynak:İnternet


Hiç ahkam kesemeyeceğim, yok sigara şöyle bırakılır, yok böyle diye; zira bırakmayı dahi düşünmeyen, şu an için, müzmin bir sigarakoliğim!

Kimseye tavsiye etmem, pek fena bir alışkanlıktır, ama alışmamışlar alışıklar için pek de kolay çözümler üretir ya, vallaha ona da pek karşıyım!

Olmaması pek güzeldir, lakin iyice de işin cılkını çıkarmamak da lazımdır, eee yani, kişinin tercihidir, sigara, içki kullanmayıp, beş vakit namazında niyazında kişilerin tecavüz haberlerini de sıkça okumaktayız!

Neyse…

Azıcık oradan buradan değindikten sonra, ben gibi sigara tiryakilerine zararlarını hafifsetecek denediğim bir bitkisel ilacı paylaşmak istiyorum!

Hepi topu bir hafta oldu, hiç bana benzemeyin ama itiraf ediyorum ki sigarayı içmekten ziyade neredeyse yutan biriyim, hal böyle olunca nefes darlığı, sabah öksürükleri, kesmedi öğle ve akşam öksürükleri, yok aksırıktı, yok tıksırık, offf nefesim daraldı halleri…

Sigarayı bırakmak elbette en doğru olanı, ama ben gibiler için, yani, henüz bırakmaya teşebbüs edemeyenler için:

Aç karnına sabah ve akşam

Bir tatlı kaşığı zeytinyağı ve sekiz-on damla limon suyu

Çalışanlar için bir minik uyarı: İlk bir iki gün bağırsak hareketleri fazlalaşıyor, sonra düzene giriyor!

Denerken bulduğum bir minik ayrıntı: Yemek kaşığı içine yarımına gelecek şekilde zeytinyağı koyuyorum, üzerine limon damlalarını ekliyorum, diğer türlü tatlı kaşığından taşıyor, ağza götürürken ortalık batabiliyor, hani yani benden söylemesi…

Ciddi anlamda yararını gördüm, zararlı hiçbir şey de içermediğine göre, tavsiye etmek boynumun borcu, değil mi ki bedelsiz paylaşım işlerine gönül verdik!

Aksırığınız, tıksırığınız, öksürüğünüz çoğalabilir, hiç dert etmeyin, birikimlerini atmaktasınız sadece…

Sağlık ve sevgi ile…

Gülgün Karaoğlu

Aralık,30/09

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..