Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

Taksim Gezi Parkı

Taksim Gezi Parkı
 

Taksim Gezi Parkı


Tam 45 senedir Istanbulda yaşıyorum.1968 den beri. Oturmadığım yer kalmadı. Rumelihisarinda oturdum, Taksim ile Fındıklı arasında tam ortalarda bir yerde oturdum. Dik bir dağın yamacı, ama yürüyerek 5-6 dakikada Taksime çıkabiliyordum, çok dik ve çok uzun basamakları olan bir yokuşu çıkarak. O zamanlar gençtim, bekardım. Benim gibi genç ve bekar olan bir arkadaşımla beraber kalıyorduk. Hemen her akşam Taksim’e çıkardık, Beyoğlunda, Taksimde hatta Tarlabaşında gezerdik. O zamanlar daha Tantan (Sadettin Tantan) Istanbula (veya Beyoğlu’na) Emniyet Müdürü olarak gelmemişti. Ne demek istediğimi anlayan anlar. Beyoğlu, Tarlabaşı, Sıraselviler, Taksim…. Buraların gece hayatının tarihi iki döneme ayrılır : Tantan’dan önce ve Tantan’dan sonra. Anlayan anladı, fazla açık etmeye gerek yok.

Leventte oturdum, Gayrettepede oturdum, Mühürdarda, Kızıltoprak’da,  Feneryolunda, Suadiye’de.. Dedim ya oturmadığım yer kalmadı. Gezmeyi de çok severim. Hem yayan, hem arabayla. Istanbul’a da aşığım. Boş vakit buldukça Istanbul’u fırdöndü gibi dolanırım. Bütün bu 45 yıl boyunca gezi veya dinlenme maksadıyla Taksim Gezi Parkına gittiğim ya birdir, ya iki. Belki tesadüfen, veya başka bir iş münasebetiyle oradan geçerkenkileri de sayarsak hadi üç olsun, dört olsun, olmaz ya…

Neden? Çünkü Taksim Gezi Parkı bence çok sevimsiz bir yer. Tarih desen tarih yok, coğrafya desen coğrafya yok, doğru dürüst botanik yok, manzara yok, Boğaz manzarası hiç yok. Soğuk, zevksiz, kapalı, kasvetli bir yer . Tersini düşünenlerden özür dilerim, zevksizliğime versinler Lütfen.

Taksim Parkı neden böyle, bilmiyorum. Mimar değilim, şehir planlamacısı değilim. Ama bir amatör olarak fikrim şu. Taksim Parkının bu cazibesizliği belki seviye farkından (kot farkı) geliyor olabilir. Malüm Taksim alanına gore 3-5 metre daha yüksekte sanki, biraz merdiven çıkmak falan gerekiyor. Bu seviye farkı yok edilirse ! Tabi başka şeyler de gerekiyordur mutlaka. İşi uzmanlarına bırakalım. Ama kesinlikle mevcut haliyle bırakmamak lazım, bişeyler  yapmak lazım. Yok yok Topçu Kışlası falan değil. Mevcut alternatifler içinde bence Topçu Kışlası en az tercih edilmesi gereken.

Son olarak Taksim Meydanındaki Rum Klisesinin bahçesini çevreleyen dükkanlarla ilgili görüşümü söyleyeceğim. Istanbul’u bu kadar çirkinleştiren başka bir şey yoktur herhalde. Bugün gazetelerde okudum. O dükkanlar kaldırılacakmış. Ne kadar sevindim, bilemezsiniz.

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..