Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Temmuz '13

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
311
 

Toplumumuzda ki Mustafalar ve Tahayyülleri. Sizin ki hangileri?

Toplumumuzda ki Mustafalar ve Tahayyülleri. Sizin ki hangileri?
 

Toplumumuzda çeşitli Atatürk tahayyülleri var. En önemlileri şu şekilde.

1- Milliyetçi Osmanlı Askeri Mustafa,

2- İslamcı ve Devrimci Mustafa Kemal,

3- Solcu ve Batılı Atatürk.

Evet bu şekilde Atatürk tahayyüllerimiz.

Tıpkı Hz. Muhammed'de olduğu gibi. Hz. Muhammed'de çeşitli tahayyüllerde gezmekte.

1- Postun üstünde zikir çeken Hz. Muhammed,  

2- Uçan, göğe kaçan ve mucize yapan, keramet sahibi hayattan kopuk şefaatçi Hz. Muhammed

3- Hayatı mücadele ve çabayla emekle geçen Hz. Muhammed.

Aslında bu iki Mustafa'nında halkın kafasındaki tahayyülleri bir noktada aynı. İkiside yarı tanrı yarı insan konumunda ve biri Laik kesimin İlahı diğeriyse geleneksel kesimin İlahı. Sözde Müslümanlarız.

A- Bir Milliyetçi ve eğilimi MHP olan kişinin kafasındaki Atatürk Mustafa'dır. Kafasında Yeniçeri şapkası olan veya Fes olan resim vardır. O Atatürk, milliyetçidir. Yurdu düşmanlardan kovmuştur. Komünizm tehlikesine karşı uyarmış ve "Komünizm nerde olsa başını ezeceksin" sözünü kulağına küpe yapmıştır.

B- Bir muhafazakar sağcı, Atatürk'ü kalpaklı tahayyül eder, Balıkesir konuşmasını ve Kuvva Bayraklarında "Muhammed'in Yardımcıları" yazan sancaklarda görür Mustafa Kemal'i, Padişah onu özel görevle görevlendirmiştir. Bir diğer kesim Muhafazakarsa onu İngiliz ajanı gibi görür. O Batılıların yapmak isteyip de yapamadığını astığı astık kestiği kestik yöntemlerle gerçeklştirmiştir diye inanır. Muhafazakarların Hz. Muhammed'e bakışı ise çok renklidir. Onu kimisi postun üstünde sakalı 2 karış olarak hayal eder, kimisi keramet sahibi, mucizeci Allah'la namaz pazarlığı yapmış usta ticari kişilik olarak görür. Kimisi de onu büyük İslami devrimci olarak görür.

C- Sol ve ilerici kesimse Atatürk'ü en büyük devrimci ve ilerici olarak görür. Yılların köhne zihniyetine darbe indirmiştir. Bu şekilde düşünen kişilerin kafasında Atatürk silindir şapkalı ve büyük vizyon sahibi kişidir. Bu kesim eskiden Hz. Muhammed'den hiç hoşlanmazdı ama aslında onun anlatılanın aksine büyük devrimler yapmış bir insan olduğunu gördükçe görüşlerde değişmeye başladı. Yeni nesil Sol Atatürkçü ile eski nesil Sol Atatürkçü arasında Hz. Muhammed'e bakışta farklılıklar var. 

Peki gerçek Mustafa Kemal Atatürk ve gerçek Muhammed Mustafa kimdir?

Bunu bilmenin en emin yolu kesinlikle yukarda saydığım vizyonlara değil NUTUK ve KURAN MEALİ okunarak gerçeğe ulaşılabilir. Bu sayede her ikisininde yapmaya çalıştığı ortaya çıkmış olur. Gerçek Kemalizm ve gerçek İslam ancak bu şekilde ortaya çıkabilir.

Benim ne düşündüğüme gelince, ben ilkinin (NUTUK'UN) Anadolu bedeninin tekrar oluşmasına ( Kuran'ın Mealinin Yazımına da yol açtı)  katkı sağladığını diğerinin (KURAN'IN) ise Anadolu Ruhunu temsil ettiğini düşünüyorum.

Siz ne düşünüyorsunuz? 

Lütfen yorumlarınızı yazınız.

Saygılar

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Başka bir konuda ifade etmeye çalıştığım da buydu (yorumcuların yazınızı anlama şekli). Yazılarınız derin ve cins kafalara hitap eden vasıfta. Bu derinlikteki irdelemeleri kısa tutarsanız yanlış anlamalara yol açarsınız. Memleketetimizin genel kültür ve eğitim seviyesi ile irtibatlı olarak fikir ve edebiyat yapmak çok zor iş bugün. Taraf tutsanız daha kolay olur da anlaşılmanız... dar ve bağnaz bir kalıba girmeniz kaçınılmaz olur. Bu konuda da iki şahsiyeti mukayese ederken mevcut tespitleriniz doğru ama burada da kategorize edilenler her ikisi ve her ikisini yeren - kutsayanlar) cihetinden konu genişletilebilirdi ve günümüzün baskın siyasi ve dini kültürüne istinaden çok daha uygun olurdu. Kıymetli yazılarınızı bu yorumlardan sonra genişleterek revize edip kitaplaştırmanızı ve daha kavi takviyelerle de hayatınızı zenginleştirmenizi; dileklerin gittiği makama ısmarlıyoruz inşallah. Kolay gele. Slmlr.

Veli Özdemir 
 02.11.2013 3:09
Cevap :
Bu eleştirileri ve tavsiyeleri kesinlikle göz önünde bulunduracağım. En derin saygı ve selamlarımla...  03.11.2013 10:58
 

Körlerle filin hikâyesini bilirsiniz. Her biri elinin tuttuğu yerden tanımlamıştır hani fili? Bence durum budur. Bir de bu konuda kıyasa girmenin yanlış olduğu kanaatindeyim.Sebebi belki bana da bir yazı yazdırır bir vakit.:) Saygılar...

Retor 
 30.07.2013 23:37
Cevap :
Yorum ve eleştiriniz için teşekkür ederim.... Saygılar  01.08.2013 2:34
 

Merhaba Ayhan bey.Sizin yazılarınızı fırsatım oldukça takip ediyor ve hem gündem hem de genel anlamda yazılarınız benim bakış açımla örtüşüyor.Efendimizin bir tutam saçı veya hırkasının ilahlaştırılıyor görüşüne katılmıyorum.Düşünsenize öyle bir kişiden sadece 1 kaç parça eşya kalmış ve o mübarek Efendimiz bunları giymiş.Bunda bir hayal var bir yaşanmışlık var bir gerçekçilik var.Bence putlaşma yok.Şarkıcı Çelik'in dediği gibi 'KİM TAPAR GİYİNDİĞİN BİR SIRADAN KAZAĞA'modeli yok bence.Müslüman gerçekse Allah'dan başka kimseden bir şey istemez zaten.'O hiç kimseyi hükmüne ortak yapmaz.(Kehf,18/26)Sizin bir sevgiliniz ölse(Allah korusun)ve ondan kalan bir kaç parça eşya ile anılar yaşayıp aşkınızı sürdürseniz misali bence!! Ki bu aşkların en büyüğü ise ve görmeden aşık olunmuşsa o aşk başka değil bambaşka olur.Bir de Emin Bey'in dediği gibi iki Mustafa'yı kıyaslamak doğru değil.Ancak tespitleriniz müthiş ve tam tamına ülkemizin ideolojik bakış açısını anlatıyor.Saygılarımla Mehmet ÖZEVİN

MEHMET ÖZEVİN 
 30.07.2013 11:43
Cevap :
Eleştiri ve görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim...  30.07.2013 22:24
 

Yazdıklarınızın samimi niyetiniz olduğunu düşünerek saygı duyuyorum. Ancak Mustafa Kemal için laik kesimin ilahı derseniz istemeseniz bile bu kesimi din dışı yaparsınız ki amacınız o olmadığına inanıyorum.Ayrıca peygamber için geleneksel kesimin ilahı benzetmesi de doğru olamaz.Son olarak Mustafa Kemal çok büyük bir asker ve devlet adamıdır ama ne o ne de hiçbir kimse peygamberimizle kıyaslanabilecek vasıftadır. Tabi bunlar benim görüşlerim. Saygılar Emin Ulcay

emin ulcay 
 28.07.2013 2:15
Cevap :
Yorumunuz için teşekkür ederim Emine Hanım. Haklısınız benim yazdıklarım herkesi değil oldukça büyük bir çoğunluğun hakkında yaptığım gözlemleri taşımakta. Asla kimseyi üzmek yada rencide etmek değil fakat farkında olmadan niyetimiz bu olmasa bile yapılan ve belkide bu insanları üzecek saçma sapan uygulamalarımızı eleştirmek. Sakalı şeriflerin ve hırkaların kutsallaştırılması, heykelleri Atatürk'ün manevi şahsiyeti olarak görmek iki Mustafamızı da önce kutsayıp sonra putsadığımızı anlatmak içindi. Buna dikkat çekmek istedim. Oysa yapılması gereken onları kutsayıp putsamak değil anlamaya çalışmak. Anlatmaya çalıştığım buydu. Selam ve saygılarımla...  29.07.2013 0:47
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 722
Toplam yorum
: 418
Toplam mesaj
: 14
Ort. okunma sayısı
: 3694
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster