Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '22

 
Kategori
Anılar
 

UMURLU' DA M.KEMAL YILMAZ

Eski Aydın Milletvekili eğitimci şair ve yazar M. Kemal Yılmaz Umurlu’da aile mezarlığında huşu içinde yatıyor. 14 Haziran 2022 günü meslektaşım vefalı dost Halil Güven’le birlikte O ‘nu Umurlu’da ziyaret ettik.

M. Kemal Yılmaz 10 Mart 2013 günü aramızdan ayrıldı. O günden bu yana yaklaşık 9 yıl geçti. Mezarını ziyaret edeceğim içimde bir duygu vardı. Bazı rahatsızlıklarım oldu, araya korona girdi. Derken 14 Haziran 2022‘de bu ziyaret gerçekleşti. Gelece diye bir iki arkadaşımı aradım, müsait olmadıkları için benimle birlikte gelmeleri olmadı. Halil Güven Beyi aradım, “olur, Hocam “ dedi ve sözlerine şunu ekledi: “Tüm hayatı boyunca Türk kültürüne, Türk sanat ve edebiyatına hizmet eden bir insanın mezarını ziyaret etmek bana onur veriyor, sizinle birlikte gedileceğim “ dedi…

Dinimizde, aramızdan ayrılan insanların mezarlarını ziyaret etmek konusunda önemli sözlerden biri:      

“Ey Rabbimiz! Bizi ve bizden önce gelip geçmiş imanlı kardeşlerimizi bağışla; kalplerimizde, iman edenlere karşı hiçbir kin bırakma! Rabbimiz! Şüphesiz ki Sen çok şefkatli ve çok merhametlisin.” (el-Haşr, 1

Yüce Peygamberimiz Hz. Muhammed (A.S.), bir sözünde ise:  Ölmüş olan yakınlarınızı zaman zaman ziyaret ediniz. Onlar için dua ediniz “ der. İşte biz de bu duygularla merhum M. Kemal Yılmaz’ı kabrini ziyaret ettik. Bildiğimiz duaları okuduk, mübarek ruhlarına FATİHALAR gönderdik.

M. Kemal Yılmaz yurtsever ve hayırsever bir insandı. Örneğin bir öğretmen bir kitabını yayınladığı zaman, kitabı M. Kemal Yılmaz’a gönderir. O’da en naz 50 kitap parasını gönderirdi. Bir örnek vermek istiyorum: Fethiye’de bir öğretmen arkadaşım bir kitabını yayınlamıştı. Matbaada borcu vardı. Bana bir mektup yazdı. “ Kadir bey, kitaplar elimde kaldı, ne yapabilirim“ dedi. Ben de ona M. Kemal Yılmaz’a birkaç kitabını gönder “ dedim, yardımını rica et” dedim.

O da aynı işi yaptı,  M. Kemal Yılmaz’a birkaç kitabını armağan olarak gönderdi. Bu ara M.K. Yılmaz beni aradı. “Şairim, bu adamı tanıyor musunuz? Tanıdığımı söyledim, lafı uzatmayayım. Para gönderdi ve arkadaşımın matbaaya olan borcu kapandı. Buna benzer birçok katkılarının olduğunun şahidiyim. Benim de kitaplarımın basımında katkıları oldu. Ben şahsen ona minnettarım. Bu duygularla bu yaz sıcağında Umurlu’ya gidip mezarını ziyaret ettik ve dua ettik… 

Yardımlar konusunda bir başka anımı daha yazayım: 2003 Nisan’ında Karacasu Lisesinden iki otobüs öğrenciyle Çanakkale’ye gittik. O aynı zamanda rehberimizdi.  Giriş bölümünde Jandarmalar yolumuzu kestiler, para istediler. Okul müdürü Kaymakamlıktan izin almış, onlar, bunu Vali’den almanız lazımdı.  Bunun için fazla para istediler. Yanımızda sadece bir müdür yardımcısı ve aşağı yukarı 90 öğrenci vardı. Kapıda otobüs bekliyordu.  M. Kemal Yılmaz, Kadir bey, yanına 10 adet “ Çanakkale İçinde Aynalı Çarşı” adlı kitabından bir kaçını al, beni takip et, kitapları aldım ve M. K. Yılmaz ile Jandarmaların yanına gittik.  Kitapları Jandarmalara imzalı olarak hediye ettim,  Kemal bey de bir otobüs parasını cebinden verdikten sonra ancak kapıdan içeriye girebildik. İşte M. Kemal Yılmaz böyle bir insandı. Bu insan unutulur mu?  

Sevgili kadim dostum ve ağabeyim olarak saygı duyduğum M. Kemal Yılmaz, bana armağan ettiği” Umurlu’dan Çıktık Yola” adlı kitabında: “ Sökeli Yunus Emre’ye hayran sevgili şair dost Abdülkadir Güler’e gönülden bir hatıra / diye yazmışlardı. Onun bu hatırasını ölünceye kadar evimin kitaplığında saklı tutuyorum. Ve zaman zaman açıp okuyorum.  Sayın YILMAZ bu kitabının giriş Önsöz’ünde şunları yazıyor:

Merhaba! Merhaba

Arkadaşlarım, Aydınlı hemşerilerim,

Suyunu, çayını, kahvesini içtiklerim.

Merhaba!

Sevenler ve de sevmeyenler,

Tanıyanlar, tanımayanlar,

Merhaba!

Acele edip, benden önce öteki dünyaya göceden arkadaşlara, Allah’tan rahmet diliyorum. Hepsini saygı ile sevgiyle, özlemle anıyorum.

1973’ten sonra tüm ilgim, çalışmalarım ve yazılarım, şiir, genel kültür, eğitim ve turizm üzerinde yoğunlaşmıştır. Emekli olduktan sonra bu konulardaki çalışmalarım aralıksız sürdü. Size değişik gazete ve dergilerde yayınlanan yazılarımdan örnekler sunuyorum.

Boş oturup ölümü beklemek

Yaşamak değil…

Böylesi, azar azar ölmek demek.

 

Boş durmak hayatta en büyük işkence…

Yaşamak ise,

Üretmekle, çalışmakla eşdeğer bence…

 

Çeşitli kültürel etkinliklere katıldım. Profesyonel, ülkesel turizm rehberi olarak gözlemlerimi sundum. Aydınlı öğretmen ve öğrencilere Çanakkale Zaferimizi anlattım. Kaynak kişi olarak beni, bu yaşlı öğretmeni sınıflarına davet ettiler. Çok iyi yetişmekte olan gençlerimizi tanıyınca, ülkemizin geleceğine olan inancım güçlendi. Öğrencilerimize, öğretmenlerimize Türkiye’mizin tarihi, turistik yerlerini tanıyorum. Anıtkabir’de sevgili Atatürk’ü ziyarete Aydın’dan gelenler için de Ankara’da gönüllü rehberim ben

Ülkemizin güzelliklerini, tarihi, arkeolojik ve sanatsal değerlerini hemşerilerime ve yabancılara tanıtarak mutlu oluyorum. Gezdikçe ve gezdirdikçe yurdumu daha çok seviyorum.

Bana bu mutluluk kaynağından tattıranlara teşekkürler.

Bu kez de gönlümün bahçesinden armağanlar getirdim. Bir küçük sepet. Bu kucak yaban otu ve kır çiçeklerinden birkaç demet.

Kalın sağlıcakla.

                                                M. Kemal YILMAZ

                                              Ankara- Mayıs 2000

Sözlerimi  “Umurlu’dan Çıktık Yola” adını taşıyan kitabında benim için yazdıklarından birkaç cümle ile bağlamak istiyorum:

    ATATÜRK’TEN BİR DERS

Sökeli on bir bilim adamının da adını veren ve ayrıca Söke’de basın ve yayın hayatı hakkında da toplu bir bilgi sunan Abdülkadir Güler, öğretmenliğini de unutmamış. Bize ATATÜRK’ ten dersler de aktarıyor. Bu derslerden bir tanesi şu:  

“Diyarbakırlı, Vanlı, Erzurumlu, Trabzonlu, İstanbullu, Trakyalı ve Makedonyalı hep bir milletin evlatları ve aynı cevherin damarlarıyız”

Güldestede yer alan sanatçıların doğum yerlerini, merak ettim. Çoğunluğu Söke doğumlu. İdi. ama, içlerinde Bozdoğan’da, Bursa’da, Trakya’da, Aydın’da, Nizip’te, Ankara’da, Denizli’de, Erzincan’da, Ödemiş’te, İzmir’de, Mardin’de, Milas’ta, Kayseri’de, Bingöl’de, Konya’ da,, Ardahan’da, Karaman’da, Çorum’da   olanlar vardı. Güldeste bir bakıma doğusu, batısı, güneyi ve kuzeyi tüm yurdumuzu temsil ediyordu. O şairlerin, yazarların, bilim adamlarının hepsi Sökelidir. Hepsi aynı cevherin  damalarıdır….(…)

Şimdiye kadar basılmış ve10 eseri olan. Şair ve araştırmacı yazar, Mardinli doğumlu Abdülkadir Güler Sökeli, Türkiyelidir. Abdülkadir Güler, kütür kütür ve sanat alanlarında pek çok ödüllün sahibidir. Emekli Öğretmen-  Abdülkadir Güler yazmaya, üretmeye devam ediyor. Boş durmayarak çalışmaya devam ediyor. Benim, yaşamak, çalışmaktır, üreterek, tüm emeklilere faydalı olmaktır“ şeklinde tarif ettiğim yaşam felsefeme uyuyor. Bir gün herkes gidecek bu dünyadan. Geride eserler, hizmetler kalacak. Abdülkadir Güler‘i kutluyorum.

                                                   

                                                   M. Kemal YILMAZ

                                         Yeni Söke 17 Temmuz 1999

                                      Yeni Defne, Ekim 1999- İstanbul.

Şimdi bunları benim için yazan bir insan anılmaz mı? Elbette anılmaya layıktır.  Vefatının 9. Yılında bir kez daha rahmetle ve minnetle anıyor, mekânı cennet olsun diyorum. (1)

1-Umurlu’dan Çıktık Yola (Anılar, Denemeler)  

 M. Kemal Yılmaz

 Ankara- Mayıs 2000

 

------------------------------------------------

NOT:18 Nisan’dan bugüne kadar kuzey Irak’ta yapılan operasyonlardan dolayı 28 şehit verdik. Yüreğimiz bir kez daha yandı. Şehitlerimize Allah’tan rahmet, acılı ailelerine ve silahlı kuvvetlerimize başsağlığı diliyorum. A.GÜLER.

 

 

     Abdülkadir  GÜLER

    16  Haziran  2022-  SÖKE

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..