Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ağustos '14

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
755
 

Vücut geliştirme sporunda yapılan hatalar

Vücut geliştirme sporunda yapılan hatalar
 

vücut geliştirme hataları


Vücut geliştirme sporu, vücutta bulunan fazla yağları kasa çevirerek hem fit hem de sağlıklı bir vücut oluşturmak için yapılan egzersizlerden oluşmaktadır. Oldukça geniş bir yelpazeye sahip olan vücut geliştirme sporunu yaparken her sporda olduğu gibi emek harcamalı ve özellikle yediklerinize çok dikkat etmelisiniz. Oldukça sabır göstermeniz gereken bir spor olan vücut geliştirmenin uzun çaplı bir spor olduğunu ve etkisinin harcadığınız emeğe göre doğru orantılı olarak artacağını unutmamalısınız. Özellikle kaslarınızın oluşmasını hızlandırmanız için tüketmeniz gereken yiyecekler protein ve yeteri kadar diğer besinler dışında başka şeyler tüketmemelisiniz. Beslenmeniz dışında eğitmeninizin anlattığı şekilde yapacağınız hareketler düzenli olarak uygulandığında hayal ettiğiniz vücut mutlaka sonunda sizin olacaktır. Vücut geliştirme egzersizleri uygularken yapılan büyük hatalardan bir diğeri ise egzersizin ne zaman sonlandırılacağıdır. Uygulama esnasında egzersizin daha fazla yapılmaması gerektiğini kasınızın yanmaya başlayıp başlamamasından anlamanız gerekmektedir. Eğitmeniniz size bakarak tahmini bir rakam söyler ve hareketi 3 set halinde 10 defa yap diyebilir. Ancak setler bittiğinde hala kasınızda yanma hissi yoksa egzersizi devam ettirmelisiniz. Çünkü egzersizin işe yaraması için kaslarınızda yanma hissi oluşması gerekmektedir. Eğitmen gözetimi altında veya evde kendi yaptığınız sporunuzda en çok yapılan ve en çok dikkat edilmesi gereken kas yanma hatası dışında bilmeniz gereken diğer bir hataları da şöyle sıralandırabiliriz.

  • Egzersizlerinizi eğitmeninizin dediği gün miktarınca yapmalısınız. Yani hastada 4 gün yapmanız gerekiyorsa bunun dışına çıkmayın.
  • Kaslarınızın gelişimi için eğitmeninizin dediği şekilde beslenin.
  • Özellikle gençlerde görülen gösteriş amacıyla yapılan vücut geliştirme sadece bir bölgeye çalışmak oldukça yanlıştır. Sadece kol kaslarınızı veya göbek kaslarınızı değil tüm bir vücut için çalışmalar yapmalısınız.
  • Eğitmen kontrolü dışında yapacağınız arttırmalarda kesinlikle setlerde değil set için egzersizde oynama yapabilirsiniz. Bunu da yine eğitmeninize danışmakta fayda vardır.
  • Vücut geliştirme egzersizlerini yaparken daha hızlı etki görmek için protein tozu ve buna benzer şeyler kullanmak isteyebilirsiniz. Bizce en doğal şekilde kas geliştirmektir. Ancak kullanmak istiyorsanız protein tozunun veya diğer ek gıdaların miktarını kesinlikle isteğinize göre değil eğitmeninize danışarak tüketmelisiniz. Kendi isteğinize göre fazlaca aldığınız bu tür gıdalar vücutta oldukça büyük hasarlara yol açabilir

Sözün özü; hayal ettiğiniz vücuda sahip olmak için tamamen doğal, düzenli ve sabırlı bir biçimde çalışmalısınız.

vücut geliştirme

Kaynak: http://vucutgelistirmehareketleri.org/vucut-gelistirme-hatalari/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 37
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 13668
Kayıt tarihi
: 18.11.13
 
 

Vücut geliştirme ve fitness ile ilgili ve bu konuda çeşitli paylaşımlar yapmayı seven bir spor aş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster