Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Buzdolabı Kapağı

Buzdolabı Kapağı
 

  • Gece yarısı, sessizliğin, dinginliğin, üste çökmüş rehavetin eşliğinde elime aldığım kitabı, balkonda okumaya çalışıyorum…
  • Ara ara geçen bir araç, bir bakıyorsunuz sirenlerini açmış bir polis aracı veya bir ambulans… Yüksek sesle konuşan o tek tük insanların konuşmaları dördüncü katın balkonunda oturan bana kadar ulaşıyor. Nefes nefese kalınmış anlatışlar… Heyecan dolu yürüyüşler… Hızlı adımlar… Ve bir süre sonra zifiri bir sessizlik…
  •  
  • Isınan suyu fincanıma koyup güzel bir kahve yudumlayarak kitabı okumaya devam etmek niyetindeyim.
  • Mutfağa geçiyorum…
  • Buzdolabı kapağının önünde kaldım.
  • O kapağın üzerinde nede çok şey birikmiş öyle…
  • Adeta bir renk cümbüşü… Armonik bir görüntü!!!!
  •  
  • İdiş bana gülümsüyor! Gözlerimdeki mahmurluğu ovuyorum ve tekrar gözümü buzdolabının kapağına dikiyorum.
  • Kızımın yıl yıl çekilmiş fotoğrafları, adım adım büyümesinin belgesi niteliğinde. Elektrik faturaları, su faturaları, manyetik kartvizitler… Not alınmış kâğıtlar. Küçücük kâğıtlara yazılmış güzel sözler,  şiirler, şarkı sözleri… Eşimin diyet listesinden, kızımın haftalık ders ve yıllık sınav programlarına kadar her şey o kapağın üzerinde görkemli bir şekilde duruyor ve gecenin o yarısı bütün o her şey bana bakıp, gülümsüyor.
  •  
  • Dile kolay, 15 yıllık bir mazinin hikâyesi o kapak. Elimize geçip de atmaya kıyamadığımız ne kadar şey varsa, değer atfettiğimiz neler varsa, o kapağın üzerinde bir şekilde yerini almış. Kartpostallar, manyetik biblolar… Mevlana’dan, Hoca Nasrettin’e, Hacı Bektaş’tan, Pis Sultan’a… Che’nin yıldızlı beresi, Dersim dağlarından bir manzara ve “Ben sosyal alkoliğim Sevim” diyen Bizimkiler dizisinin Cemil’i…J)))))
  •  
  • Yüzümde hafif bir gülümseme.
  •  
  • Sanırım böyle bir bozdolabı kapağında Nazım Hikmet’ten bir şeyler olmazsa olmaz…
  •  
  • Gecenin o yarısı fincana koyduğum kahveyle birlikte balkona çıkıp, Mehmet Bican’ın “Çerkes Enişte” isimli kitabını okumaya devam ediyorum.
  • “Muhacirlik nasıl bir şeydir?” sorusunun yanıtlarıyla dolu, sıcak mı sıcak bir kitap.
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..