Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '13

 
Kategori
Hukuk
Okunma Sayısı
10791
 

Cinayetlerde 20 yıl hapis cezası caydırıcı değil

Cinayetlerde 20 yıl hapis cezası caydırıcı değil
 

20 yıl hapis Türkiye’de hapishanede en fazla kalınan süre. Yani size yok ağırlaştırılmış müebbet, yok müebbet ne derlerse desinler, kaç kişiyi nasıl öldürmüşseniz öldürün, hâkim isterse 250 yıl hapis desin, sizin hapishanede kalacağınız azami süre bu. Küçük istisnalar olabilir ama ortalama böyle.

Sizin çocuğunuz gencecik yaşında ölüyor gidiyor, öldüren 20 yıl yatıp çıkıyor. Yani dört defa adam öldürüp hapse girse belki hayatı bitmeyecek. Kanun yapıcılar, cezaları belirleyenler bu ceza miktarını neye göre tespit ediyorlar anlamak mümkün değil. Elbette ölen zaten ölüp gitmiş, hayatı yok olmuş. Hiç değilse diğerinin hayatını da yok etmeyelim. İnsani bir yaklaşım, tamam ama bu kadar da olmaz ki. Yani adam benim oğlumu kızımı öldürecek, 20 yıl yatıp çıkacak; ben şahsen bunu hazmedemem. Peki, ceza tespit edenler bu durumları göz önüne almıyorlar mı?

Cinayet davaları sonunda sanıklara bu cezalar verildiği zaman adliyeler neden savaş alanına dönüyor? Çünkü cezalar çok düşük. Amerika idam ediyor, sen 20 yılda dışarı çıkarıyorsun. Biz senelerce hapis yatan bir Ağca’yı biliyoruz; onun cezasını da İtalyan mahkemeleri verdi. İnsanlar bireysel olarak mahkeme kararlarına adliyelerde kavga dövüş itiraz ediyorlar ama genel bir tepki yok. Sokakta soruyorsun, herkes cezalar yetersiz diyor. Madem öyle tepkini göster diyorsun, ortada kimse yok.

Hele de medya, sözde halkın sesi; hükümet üzerinde etkin var. Mahkemeler de, devlet de seni dikkate alır. Kör müsün ortada adaletsizlik var. Mahkeme kararlarından sonra adliyeler savaş alanına dönüyor. Bunu sen yazmayacaksın da ben mi yazacağım! Yazık gerçekten! Adam üç kişiyi kesiyor, 20 yıl yatıp çıkıyor: böyle şey olur mu?

Elbette yargı kanunları uyguluyor, kanun yapıcıda sorun var. Nasılsa cezasını bulur diye kanuna güvenerek savunma hakkınızı kullanmamazlık etmeyin. Sizi öldürmek isteyenlere kesinlikle karşılık verin. Açık söylüyorum, Niyazi olursunuz! Adalet yerini bulmaz. Verilen cezayı hazmedemezsiniz. Çocuğunuzun mezarının üzerinde güller açmadan katil çıkar gelir elini kolunu sallayarak. Kafanızı taşlara vursanız kar etmez.

Adalet sistemimizi açıkladık. Öldürenin de hayatını yok etmemek için önceden ceza üst sınır olarak tespit ettiğimiz ortalama ömür kadar hapis (bazı suçlarda hapishanede ölme) cezasının yarısı olarak tespit ettik. Bir önceki yıl diyelim ortalama ömür 70 yıl; kişinin hapishanede kalacağı süre 35 yıl olacak(taammüden adam öldürme) Bu işin affı, indirimi falan yok. Tespit edilen cezadan hiçbir nedenle bir saniye bile indirilemez. Bir kişinin hiçbir haklı nedeni yokken adam öldürmesi halinde 35 yıl hapis yatmasına Türkiye’de itiraz edecek bir kişi bile çıkamaz. Şimdi 20 yıl yatıyor, bizim düzenimizde 35 yıl yatacak. Adliyelerde ağlayacağına Kerim Korkut düzeninin kurulması için bize destek ver!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5700
Toplam yorum
: 14381
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 640
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster