Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '18

 
Kategori
Anılar
 

Kırlangıç Çığlıkları

Kırlangıç Çığlıkları
 

Kış boyunca oluşan dondurucu ayazının sertleştirdiği karların erimesi ile oluşan alaca beyazlıklar oluştu.
 
Düz ovalarda karların erimesi ile üzerindeki ağırlıktan kurtulan otların doğrulma ve canlanma çabaları. Birkaç çift saksağanın hızlı ve keskin manevraları yuva yapma çabaları içinde İlkbahar ritüeli başladı.
 
Kışın yiyecek bulamamaktan cılızlaşan serçelerin sezona merhaba deyip bulunduğu yuvalardan kafasını çıkaran kurtçukları yemekten toparlak gibi kilo almaları.
Masmavi gökyüzünden parlak sarı ışığı ile dünyaya gülümseyerek bakan güneş.
 
Gökyüzünde çılgınca dans etmeye başlayan göçmen kırlangıçların asimetrik hareketlerle uçuş hareketlerini kerpiç evin balkonunda duran ağaç sandalyeden izlemeye koyuldum.
 
Kırlangıçların toprak damların kenar saçaklarına hızla pike yaparak yuvalarına girişlerine bir türlü aklım ermedi. Merakla ağaç merdiveni saçağa yaslayarak kırlangıç yuvasına minik elimi sokarak yakaladım. 
 
Attığı çığlığa aldırmadan.
O zaman gördüm ayaklarının kısacık olduğunu. Karnına yapışıkmış gibi duran badi bacaklarına bakarken elimin üzerine bir çırpıda dışkısını bırakması ile bırakmıştım elimden.
Bin bir sevinçle yine mavi gökyüzünde özgürce kanat çırpmaya başlamıştı. Diğerlerinin arasına çoktan karışmıştı bile. 
 
Kendi aralarında çılgınca çığlıklar atarak asimetrik dalışlarla havada uçan böcekleri ve sinekleri bir bir yakalayıp yiyorlardı.
Kim bilir attıkları çığlıklar, her yıl göç yollarında hayatını kaybeden hemcinslerine birer ağıttı belki.
 
Bir ayı bile bulmayan bir zaman dilimindeki kuluçka süresinde çıkardıkları yavrularına gökyüzünde özgürce uçmayı öğretip ansızın kaybolup giderlerdi.
 
Bir sonraki seneye görüşmek üzere……..
 
15.03.2018 Adil Bozkurt
 
 
Toplam blog
: 58
: 542
Kayıt tarihi
: 10.11.17
 
 

TANIYIN BENİ Yaşım on üç idi resim çektirdim Şimdi aksakalımdan tanıyın beni Ayağımda kara lastik..