Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '12

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Zorunlu eğitim sorunlu başladı...

Zorunlu eğitim sorunlu başladı...
 

AKP iktidarının “dindar nesil yetiştirme” hedefi doğrultusunda 4+4+4 kesintili zorunlu 12 yıllık eğitim dayatmasının uygulanmasıyla ilgili sorunlar birinci sınıf öğrencilerinin okula başlamasıyla ortaya çıkmaya başladı

Kalabalık sınıflar, okulların fiziki olanaklarının yetersizliği, ikili eğitim yapacak olan okullarda ilkokul çocuklarının ortaokul çocukları ile aynı sınıf ortamını paylaşmak zorunda kalmaları.

Norm fazlası durumunda kalan öğretmenlerin mağduriyeti; geçen yıl dört ve beşinci sınıfı okutan çok sayıda öğretmenin okullarında ihtiyaç fazlası oldukları için çalışabilecekleri okul aramak için okul okul gezmeleri...

Ankara başta olmak üzere birçok ilde “mevzuat hükümleri keyfi yorumlanarak” 1,2,3. sınıfları okutan öğretmenlerin hizmet puanları dikkate alınmadan bulundukları okulda devam etmesi sağlandı. Geçen yıl 4/5. sınıfı okutan öğretmenlerden sınıf alamayanlar bulundukları okullarda fazla oldukları için başka okullarda görevlendirildiler.

Eğitim Sen hizmet puanları dikkate alınmadan yapılan uygulamayı mevzuata uygun olmadığı gerekçesiyle yargıya taşıyacak.

 

***

 

4+4+4 ‘e göre ilkokul, ortaokul ve liselerde seçilecek derslerde ise sorun yaşanacağı ortada. Öğrencinin istediği dersi okuyabilmesi için aynı dersi 10 öğrencinin seçmesi gerekiyor. Ders seçimleri ile ilgili dilekçelerin 12 Eylül tarihine kadar okullara ulaştırılması gerekiyor.

 

***

Birinci sınıfa kayıt olan öğrencilere yer açabilmek için okullardaki Resim atölyeleri, Teknoloji tasarım Atölyeleri ve Bilgisayar laboratuarları büyük çoğunlukla sınıfa dönüştürüldü.

 

Milli Eğitimin genel amaçlarında yer alan;” İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak.” hedefine 4+4+4’ün Kur’an okumayı öğreterek nasıl katkı yapacağını hep birlikte yaşayarak göreceğiz. Arapça öğrenmenin “dini öğrenmek” olmadığını öğrendiğimiz zaman her gelen iktidarın “kendi hedefleri doğrultusunda nesil yetiştirme”  vasatlığına pirim vermeyecek bu toplum.

***

Yazarın  konuyla ilgili yazıları:

Zorunlu eğitim neye hizmet ediyor

28 Şubat ve zorunlu eğitim üzerine

İleri demokrasi;4+4+4’lük demokrasi, eğitim masalı

Eğitimciler 12 Yıllık kademeli, kesintili eğitim yasasına hayır diyor

12 Eylül tiyatrosu, riyakarlık ve rövanşizm üzerine

 

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..