Kendi hayatımızdan çıkıp "başkalarının hayatı"na dahil olsaydık yaşadığımız hayat neye benzer, nereye sürüklenirdi? Yeknesak günlerin içinde silik bir karakter olan Nihat da, (E..
Sobanın için için yandığı, kar tanelerinin ürkek bir beyazlıkta yere düştüğü, zamanın sonsuz bir uzamda aktığını sanırken milim ilerlemediği ve yine insana dair hikâyesiyle seni sana, ..
Dümdüz bir hayattan film çıkmaz. İlle çıkaracağım diyenin de eserine bakılmaz. "Hayatım film" diyenlere şöyle bir bakmalı. Kendi hayatlarının esas kahramanı olarak duruşlarına, duramayışlarına ,..
Tipik taşra hikâyelerinde kadın, evi bekler, erkek dışarıyı. Kadın, gecenin bir yarısı da olsa demliğin dibinde kalmış sıcak bir bardak çay, gün ortasında dağ başında bekleyen erkeğe yetiştirilece..
“Sanat filmi”, “konu kabızı”, “öldür Allah öldür yürümez” yaftası yemiş filmlerin meramını anlamak zaman ve emek istiyor. Yemekten, müziğe, iletişimden,sanata...kadar hayatın her alanında..
Acıya paydaş kadınların bir apartmana sıkışmış traji-komik hallerini izledim. Gözyaşlarına kahkahalarını karmalarını, düşüp düşüp kalkmalarını, yüzlerine aşkedilen şamarları, içinde kasvet, kapı..
Elektriğin, hoyrat rüzgâra yenildiği bir köy evinde, yakılan gaz lambasının titrek ışığına tutkun çocuklar gibiyiz; toplaşıyoruz hemen başına. Birazdan bize bir masal anlatılacak çünkü. ..
Genç ve kırılgan Nina, (Natalie Portman) zamanında balerinliği bir "hata"yla bırakmış annesinin heyula gibi üzerinde beliren gölgesinden kurtulamamış, odasında onlarca sevimli oyuncağın gösterme..
Kelebek ömürlü filmler bunlar, ne kadar ödüllendirilse de, çok yaşamıyor, bir iki hafta kalıp geçiyor sinemadan. Afişine bakıyorum filmin, izlemeden önceki çağrışımıyla, çıktığımdakini karşılaştırmak ..
Hayatlarımızı ortaya koyduğumuz şeyler bir kâğıdın üstünde yazılı. Kimimizin çerçeveletip duvara astığı diplomaları, bir varlığımızın olduğuna delalet tapular, banka cüzdanları, kim olduğumuzu açıklay..
..