G)Yedinci Bölüm:Seri Üretim Gelenekler:Avrupa/1870-1914 (Erıc Hobsbawm) Yazar bu makalenin girişinde, geleneklerin “resmi”olanlarının çogunlukla devletler, örgütlü siyasal ya da toplums..
E)Beşinci Bölüm:Vıctorıa Dönemi Hindistan’ında Otorite’nin Temsili(Bernhard S.Chon) Bu makalede yazar, 19.yüzyıl ortalarına kadar sömürge Hindistan toplumu ile Britanya Monarklıg..
D)Dördüncü Bölüm:Ritüelin Baglamı, İcrası ve Anlamı/Britanya Monarşisi ve “Gelenegin İcadı”(1820-1977) (David Cannadine) Makale, ”1820 İngiltere’si ile ilgili olarak yazılan The Bl..
B)İkinci Bölüm:Gelenegin İcadı/”İskoçya’nın Hıghland Gelenegi” (Hugh Trevor-Roper) Yazar bu makalesinde “İrlanda’nın artıgı, döküntüsü…ve kültürel bir kolonisi”olarak nitelendirdigi İsko..
Bugün çok ilginç bir irdelemeyi içeren ve çogu zaman tarihin anlatımında, arka plan görevini gören sürec ve baglamlara açıklık getirmeye çalışan bir kitaptan söz edecegim. Marksist tarihci Er..
Kısaca özetlemek gerekirse; modern sanat ve estetik ölçüleri seçkincidir ve teknolojinin gelişmesine baglı olarak sanat tüketiminin kitleselleşmesi, onun bu özelligini ortadan kaldırmaya yetmemişt..
Modern sanat anlayışının üzerine oturdugu ikinci temel özellik “yansıma ve misyon” olarak tanımlanabilir. Diger bir anlatımla sanatçı içinde yaşadıgı toplumsal koşullar altında konusunu seçece..
19.yüzyılın ikinci yarısından itibaren bir taraftan kapitalizmin gelişmesinin yarattıgı sosyal ve toplumsal gerçeklik yaşanırken, öte yandan da bu sisteme alternatif olabilecek bir karşıt sistemde..
İşte bu yaklaşım nedeniyledir ki, ortaya temel bir soru çıkmış ve ''sanatçı böyle bir durumda hangi modlarla kendisini etkileyen gerçeklikleri yorumlayıp, nasıl yansıtacaktır?'' Bu sorunun t..
Modern sanata geldigimizde ise geleneksel klasik estetik anlayışından köklü bir kopuşu görürüz. Modern sanat, ayna metaforunu yadsımış ve yansımacı estetigi pasif bularak sanatçıya “sübjektif..
Ankara SBF'yi bitirdim. Öğrencilik yıllarında gazetecilik, sonrasında uzun yıllar özel sektörde ü..