Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '08

 
Kategori
Siyaset
 

AKP'nin Kovboyu Silahını Çekecek mi?

AKP'nin Kovboyu Silahını Çekecek mi?
 

Yaklaşık bir sene önce yazmıştım. Adı, son günlerde, kurulacak olan yeni bir partinin liderliği için sıkça telaffuz edilen Sayın Abdüllatif Şener için “<ı>AKP’nin Kovboyu” tanımlamasını yapmıştım*.


Sayın Şener, o günlerde, kendisine teklif edilen Sivas birinci sıra milletvekilliği adaylığını, yani bir dönem daha garanti milletvekilliğini, banko bakanlık koltuğunu, çok muhtemel Başbakan Yardımcılığı makamını hatta ve hatta belki de Cumhurbaşkanlığı adaylık sürecini elinin tersiyle itivermişti.


Bu tavır ve duruşu, tabi ki kendisini tanıyanlar için hiç de sürpriz olmadı ama tanımayan ve sadece medyadan takip edip bilenler için çok şaşırtıcı oldu. Nasıl olurda bir Türk politikacısı, hani o çok iyi bildiğimiz siyasetçi kimliği, böylesine fırsatları tek kalemde silebilir, üzerine kocaman bir çizik atabilirdi?


Abdüllatif Şener’in kişilik ve çizgisi ile ilgili kısa ipuçlarını, o gün yazdığım yazımda ele almaya çalışmıştım. Tekrar etmeyeceğim. Arzu edenler, aşağıda linkini de verdiğim yazımı okuyabilirler.


Sayın Şener’in, yeni bir parti kurma ya da farklı bir siyasal açılım yapma istek ve iradesi var mıdır? Bunu bilemem, bilmiyorum. Ancak mevcut siyasi yelpazede böyle bir boşluğun olduğuna, en azından AKP çatısı altında, ülkenin üzerine çöreklenmiş Erdoğan hegamonyasına karşı, ortaya çıkması gereken sıkı bir politik gücün gerekliliğine yürekten inanıyorum.


Mecliste grubu bulunan muhalif partilerin durumu herkesçe malumdur. Üzerlerine örtülmüş ölü toprağının, damarlarına zerk ettiği aymazlık had safhadadır. Umarım ve dilerim ki bu hallerinden bir an evvel kurtulurlar.


Bence ABD ve AB’de çoktan, AKP alternatifi yeni siyasal oluşumların –en masumane tabiriyle- fikir jimnastikleri, hadi biraz afili olsun, beyin fırtınaları yapılmaktadır artık.


Son dönem Türk siyasetinin oyuncuları içerisinde, benim takdir ettiğim ve beğendim birkaç isimden biridir Abdüllatif Şener. Beklentim odur ki –<ı>ilk yazımda da açılımını birkaç küçük örnekle vermeye çalıştığım- bana göre doğru çizgisinden ayrılmadan ve o çizgiye yakışacak insanları da çevresine alarak, gerçek anlamda demokrat, gerçek anlamda hoşgörülü, sağ ve sol ideolojilerin, serbest piyasacı ve sosyal adaletçi ekonomik modellerin tüm güzelliklerini ve doğrularını içine almış, harmanlamış, her birinden beslenmiş, mutlak merkeze oturan bir yapı ile Türk siyasetinde büyük ve önemli bir adım atar, atacaktır.


AKP’nin Kovboyu silahını çekmelidir. Bu silahın mermileri; sevgi, hoşgörü, sosyal adalet, demokrasi, fikir ve inanç özgürlüğü, dürüstlük ve tevazu olmalıdır.


Bekleyelim görelim. Tartalım, ölçelim, biçelim karar verelim.



@ *"A-ke-pe'nin Kovboyu": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=44272


@Geçen sene bugün "Online Kalpler Durağı": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=38147


Not: Yazı fotoğrafı mesopotamianmarine.blogspot.com adlı sitaden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..