- Kategori
- Aşk - Evlilik
Bu ne karanlık

Bu ne karanlık ...
Sabah evinden çıkarken , iş dönüşü akşam gelirken yapacaklarını sıraladı kafasında.
Hasta annesinin ilaçlarını alacaktı , ayın ortaları idi belki bir arkadaşından borç para alabilirse eğer , birazda yiyecek şeyler alabilirdi mutfağa. Küçük kızı henüz uyuyordu , o evden ayrıldığında üzerini örtmüştü üşümesin diye.
Eşine "Allahaısmarladık " dedi " hakkını helal et " .
İşe girdiğinden beri , yani maden ocağında çalışmaya başladığından beri hergün işe giderken bu sözü mutlaka söyler olmuştu. Çünki biliyordu , başka ocaklarda olan patlamaları duyuyor , bir gün belki diyordu.Sonrada "inşallah olmaz diye " dualar ediyordu.
Ne içindi bile bile ölüme gitmek ? Bu gün olmazsa yarın , ama bir gün mutlaka bu maden ocağı arkadaşlarına ya da kendine bir tuzak kurmayacakmı ? Hep sorgulardı ama içindeki yaşam sevgisi ihtimal vermez " birşey olmaz inşallah " derdi.
Mecburdu sonra ;
Eve ekmek götürecekti , çalışmak zorunda idi bazı şeyleri fazla sorgulamadan.
İşyerinin adı da kara idi tıpkı o kara gün gibi.
İndiler maden ocağına otuz arkadaş , indiler eve bir lokma ekmek daha götürmek için beşyüzkırk metreye.
Dışarısı mayıs aynının en güzel günlerinden birini yaşarken , indiler kömür karası elleri ile helal olanı kazanmak adına o karanlık madene...
Sonra , sonrası malum . O patlama ... ve karanlık .
Yerin yüzlerce metre altında çaresizlik .
Karanlık...
Dışarda büyük bir telaş aşağıda kalanları kurtarmak adına.
Üç gün geçmiş...
Ve daha dört gün sonra ulaşılabilirmiş.
Aileler feryat figan can dayanmaz .
Daha dört gün var onlara ulaşmaya koskoca dört gün .
Ne için bu karanlıkta kalış , diri diri gömülmek ne için ?
Bir lokma ekmek uğruna.
Ülkemdeki kolay para kazanmak için bir çok değerlerini satanlara inat,
Hortumcuya , dolandırıcıya , kapkaççıya , beline silah takan ve halkı sömüren mafyaya inat ,
Boynuna gravat takan ve daha fazla , daha fazla , hepsi bana diyen bir türlü doymak bilmeyenlere inat ...
Bir lokma ekmek uğruna.
Ama helalinden alın teri ile kazanmak adina.