Bu ne karanlık / Aşk - Evlilik / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Bu ne karanlık

Bu ne karanlık
 

Bu ne karanlık ...

Sabah evinden çıkarken , iş dönüşü akşam gelirken yapacaklarını sıraladı kafasında.

Hasta annesinin ilaçlarını alacaktı , ayın ortaları idi belki bir arkadaşından borç para alabilirse eğer , birazda yiyecek şeyler alabilirdi mutfağa. Küçük kızı henüz uyuyordu , o evden ayrıldığında üzerini örtmüştü üşümesin diye.

Eşine "Allahaısmarladık " dedi " hakkını helal et " .

İşe girdiğinden beri , yani maden ocağında çalışmaya başladığından beri hergün işe giderken bu sözü mutlaka söyler olmuştu. Çünki biliyordu , başka ocaklarda olan patlamaları duyuyor , bir gün belki diyordu.Sonrada "inşallah olmaz diye " dualar ediyordu.

Ne içindi bile bile ölüme gitmek ? Bu gün olmazsa yarın , ama bir gün mutlaka bu maden ocağı arkadaşlarına ya da kendine bir tuzak kurmayacakmı ? Hep sorgulardı ama içindeki yaşam sevgisi ihtimal vermez " birşey olmaz inşallah " derdi.

Mecburdu sonra ;

Eve ekmek götürecekti , çalışmak zorunda idi bazı şeyleri fazla sorgulamadan.

İşyerinin adı da kara idi tıpkı o kara gün gibi.

İndiler maden ocağına otuz arkadaş , indiler eve bir lokma ekmek daha götürmek için beşyüzkırk metreye.

Dışarısı mayıs aynının en güzel günlerinden birini yaşarken , indiler kömür karası elleri ile helal olanı kazanmak adına o karanlık madene...

Sonra , sonrası malum . O patlama ... ve karanlık .

Yerin yüzlerce metre altında çaresizlik .

Karanlık...

Dışarda büyük bir telaş aşağıda kalanları kurtarmak adına.

Üç gün geçmiş...

Ve daha dört gün sonra ulaşılabilirmiş.

Aileler feryat figan can dayanmaz .

Daha dört gün var onlara ulaşmaya koskoca dört gün .

Ne için bu karanlıkta kalış , diri diri gömülmek ne için ?

Bir lokma ekmek uğruna.

Ülkemdeki kolay para kazanmak için bir çok değerlerini satanlara inat,

Hortumcuya , dolandırıcıya , kapkaççıya , beline silah takan ve halkı sömüren mafyaya inat ,

Boynuna gravat takan ve daha fazla , daha fazla , hepsi bana diyen bir türlü doymak bilmeyenlere inat ...

Bir lokma ekmek uğruna.

Ama helalinden alın teri ile kazanmak adina.

 
Toplam blog
: 104
: 618
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Merhaba. Ben Mustafa Kaçan. Ankara'dayım. Doğayı, yaşamı, şiiri, güzel sözleri ve yalanı ..