Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gelin kız'a kına yakılır, kocasına kurban olsun diye!

Gelin kız'a kına yakılır, kocasına kurban olsun diye!
 

Davetlisi olduğum düğün, şehir merkezine onbeş dakikalık mesafede Ankara'nın bir beldesinde yapılmaktaydı. Ancak bu düğün merasimi sırasında şahit olduğum olaylar karşısında çok şaşırmıştım!
Kimi Anadolu kentlerimizde halen uygulanıyor olabilir, ama ben daha önce hiç karşılaşmamıştım!
Gördüklerim ve duyduklarım, 21. Yüzyıl'a girmemekte ısrar eden ve hâla kadını aşağılamaktan medet uman bir zihniyetin ürünüydü!
Ve geleneklerimizin en acımasız olanıydı bana göre!

Gelinlik kız için kına duası yapılırken sarfedilen sözler aynen şöyleydi.

“Gelin edilecek kıza kına yakılır kocasına kurban olsun diye”

Ve sonrasında çılgıncasına alkışlar, alkışlar!!!

Geline kına gecesi düzenlemenin geleneklerimiz arasında olduğunu bilirdim.

Hatta bu özel gecenin yöresel türkülerle renklendirilip büyük bir çoşku içerisinde geçtiğinide!

Ama gencecik kızın kurbanlık olarak görülmesinin, bu eğlencenin neresine yakıştığına pek anlam veremedim!

Hatta, ilk adımını attığı mutluluk hayallerine ne gibi bir temel oluşturacağınada!

Hangi ana evinden yolcu ederken arkasından ağladığı evladını kendi elleriyle kocasına kurban edebilir?

Hemde Başkent’in hemen yanıbaşında bir yerde!

Başka söze ne hacet ?


 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..