Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '08

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kalamar tava sevenlere...

Kalamar tava sevenlere...
 

Bu aralar sonbahar melankonisimidir nedir bir bezginlik, bir herşeyden bıkmışlık, bir... İşte öyle birşey var üstümde... Herşey üstüme üstüme geliyor sanki. Bunalım takılıyorum desek yeri... İş güç var Allah'tan da dağıtıyorum kafayı gömülüp işlere. Çalışmadığım dönemlerde böyle zamanları atlatmak daha zor oluyordu benim için. Hiçbir şey teselli olmuyor herşey canımı yakıyor gibi. Son zamanlardaki favori şarkımda Emre Aydın'dan...
"Bu kez anladım"

Bu kez anladım
Kuru dallardan yapma
Bi köprüden geçiyorum

Ben ordaydım
Erbabı yalnızları
Yutan kentler biliyorum

Bu kez anladım
Hüzünlerden bozma
Mutluluklar yaşıyorum

Ben ordaydım
Acemi aşıkları
Boğan sular biliyorum

Ne müttefik belli
Ne sığınakların yeri

Kaybettim bugün kendimi, hükümsüzdür
Sonu yok bunun, boşluklardan boşluk beğendim
Vazgeçtim bugün herşeyden halsiz şu kalbim
Kan revan içinde hep kanamaz denen yerlerim

Hem suçsuz hem güçsüz hem halsiz

Bu kez anladım
Kartonlardan yapma
Siperlere pusuyorum

Ben ordaydım
Huzurlu zamanları
Yıkan sonlar biliyorum

Of Emre offf..süper yazmışsın yahu..... CUUKKKK diye oturdu vallaha..

Bak şimdi KALAMAR TAVA dan nereler geldik. Daha doğrusu oraya gelemedik bir türlü kendimi anlatmaktan. Pazar günü eşimin tuttuğu kalamarları pişirdik. Malesef kalamarı pişirdikten sonra temizlik işkencesi beni mahvederdi.Patır patır patlayıp mutfağın heryerini yağ içinde bırakması bu leziz yiyeceği yemekten kendimi alıkoymama sebep oluyordu. Ama bir balık lokantası sahibinden bu işin sırrını öğrendim. Eh madem öğrendim paylaşmamak olmaz değil mi? Yani bu birinci sınıf deniz mahsulünü mutfağınızı rezil etmeden yemek daha zevkli oluyor. DENİZDEN BABAM ÇIKSA YERİM derler ya... Yedim gitti...

Kalamarları temizleyip halka halka dilimledikten sonra bir kaba alın ve 1 çay kaşığı karbonat ve 1 adet limonun suyu ile güzelce ovalayın. Buzdolabında en az bir saat dinlendirin. Kızartma yağını hazırlayıp, sosta dinlenmiş kalamarları un dolu bir poşette güzelce unlayıp fazla unlarını serpip kızmış olan yağa atın ve pembeleşinceye kadar kızartın. Kalamarlar unlandığı için patlama oranı oldukça düşük oluyor. Ama yinede siz dikkatli olmayı ihmal etmeyin. Arada kaçak olabiliyor. Bu arada KALAMAR TAVA SOSU 'nuda hazırlamayı unutmayın. Varsa 1 kase kese yoğurdunun içine -yoksa normal yoğurtta olur- ceviz kırığı, 2 diş sarımsak , 1 dilim ufalanmış bayat ekmek içi, 1 tatlı kaşığı sirke koyup karıştırın. İşte size sosu... Kalamarları bandıra bandıra yiyebilirsiniz artık. Yanında da buzzzzz gibi bira... Eh hadi afiyet olsun o zaman...

 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..