Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '10

 
Kategori
Öykü
 

Kar

Kar
 

Uzun, soğuk kış gecelerinin en güzel olanlarındayım.
Dışarıda kar var.
Karı ilk gördüğüm zamanlar geldi aklıma,
Botlarımızla sağa sola açarak, uzun ve düzgün bir yol yapar,
Sonra da koşup o yoldan kayardık.
Eve geldiğimde herkes bir odada, sobanın başında olurdu.
Soğuktan kıpkırmızı olmuş ellerimi sobaya yapıştırırdım hemen.
Dışarıda kar vardı, içerisi sıcaktı.
Beyazlığa her baktığımda kendimi geçmişte bulmamın şaşkınlığını yaşıyorum şimdi.
Öyle ya, o da beyaz, bu da beyaz da neden sobanın başında değiliz, belki.
Belki budur geçmişe kısa yoldan geçişimin hikâyesi.
Uzun süreli yolculuklarda siyah olurdu her taraf,
Ve ben uyuyamazdım.
Dışarıyı seyrederdim hep.
Her şey nasıl, nasılda geride kalıyordu?
Kopuyordum gitgide, her uzaklaştığımda.
Hiçbir şeye odaklanamıyordum, geride kalıyordu her şey.
Neye baksam, bir daha göremiyor,
Kimi görsem, konuşamıyordum.
Susuyordum.
Bakmıyordum sonra hiçbir şeye.
Kapatıyordum gözlerimi.
Uyumuyordum ama kapatıyordum.
Bu yolculuk, kaç beyazlık getirecekti bana.
Kaç kere üşüyecektim.
O yolculuklar hiç beyazlık getirmedi.
Üşüdüm sadece,
Sobasız olmaktan mıdır, aynı odada olmamaktan mıdır bilmem üşüdüm.
Soğuk sevdiğim olmuştu benim,
Bütün anlamları üstünde taşıyan, tek sevdiğim.
Her fırsat bulduğumda kısa yoldan geçmişe dönmem belki de bu yüzdendir.
Bir rüzgâr bana nasıl eski bir şarkıyı hatırlatıyorsa,
İliklerime kadar nasıl hissediyorsam onu, o anı.
Bir kar tanesi de beni hala eski halime götürür.
Çocukluk halime, telaşsız, kaygısız, meraklı.
Bütün satır aralarına kar tanesi dolar birden.
Sobanın başındayımdır artık.
Bütün o yolculuklar bitmiş,
Sobanın başında bulmuşumdur kendimi.
Büyümüşümdür artık ama,
Yine de sevdiğimdir soğuk.
Üşümem, hep üşümem,
Bir türlü ısınamamam,
Belki de bu yüzdendir.
 
..
 
© hoPeace
03.02.2010  04:21 / Sakarya
 
Yorumlarınız için teşekkürler.
 
Toplam blog
: 73
: 495
Kayıt tarihi
: 28.03.08
 
 

Artık herhangi bir sayfaya baktığımda daha net bir görüntü oluşuyor. Her yazıda 'sen'i görüyo..