Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '10

 
Kategori
İzmir
 

Karşıyaka Belediye Başkanı'na Açık Mektup

Karşıyaka Belediye Başkanı'na Açık Mektup
 

Sayın Cevat Durak,

İki seçim dönemidir başkanı bulunduğunuz Karşıyaka Belediyesi’nin kuruluşlarından biri olan Dante Cafe-Bar işletmesinde, geçtiğimiz cumartesi akşamı başımıza gelen hadiseyi size anlatmasam vicdanen sorumluluk duyacaktım. Çünkü böyle bir olay ancak bir belediye işletmesinde olabilir ama keşke Güzel İzmir’imizin Nazenin Karşıyaka’sında hiç olmasaydı. Belediye kurumu olsa da, olmasaydı.

Geçtiğimiz cumartesi günü, eşimle benim, on birinci evlilik yıldönümümüz idi. Gündüz, bir ara Karşıyaka çarşısına yürürken, Karşıyaka Belediye binasının önünden geçtik. Binanın önünde bulunan dev reklam panosunda, yeni bir düzenleme ile çok daha şık bir hale sokulmuş olan Dante Cafe-Bar’ın afişleri dikkatimizi çekti. Bilenler bilir, bu tesis; Karşıyaka Nikah Sarayı’nın hemen bitişiğidir. Yalıdadır yani. Denizin ortasına doğru giden bir iskele yapılmış ve o bölüme de masa-sandalyeler konmuş.

Fotoğraflar çok şıktı. E malum Karşıyaka, yalı, sahil, deniz, nikah sarayı falan peş peşe dizilince bizim evlilik yıldönümü yemeğimizi nerede yiyeceğimiz kararı da kendiliğinden verilmiş oldu. Akşam saatlerinde Dante’de idik.

Önce Nikah Sarayı’nın giriş yolundaki dev nikah yüzüğünün içerisinden geçtik. Sonra da Dante’ye girdik. Mekan oldukça kalabalıktı. Nereye otursak diye bakınırken, denizin içine doğru uzanan ahşap iskelenin girişindeki zincirin, bayan bir garson tarafından açılığını gördük. Hal böyle olunca o tarafa yöneldik.

Bayan görevli, en uçtaki dört masanın rezerve olduğunu diğerlerinden herhangi birine oturabileceğimizi söyledi. Biz de rezerve olduğu belirtilen masalardan sonraki ilk masaya oturduk.

Hatta bu arada ben bayan garsona; self servis mi olduğunu sordum ve kendileri tarafından biraz sonra siparişimizin alınacağı cevabını da aldım.

Bunların üzerinden bir dakika geçmedi ki arka taraftan son derece kaba ve tok bir erkek sesi, oldukça yüksek perdeden ve asabiyetle; iskeledeki tüm masaların rezerve olduğunu, buraya kesinlikle servis açılmayacağını falan bağırıp-çağırmaya başladı. Ve bizim yanımıza geldi. Garsondan çok bodyguarda benziyordu. Neyse…

Ben de, hemen yanında bekleyen bayan görevliyi göstererek bizi kendisinin buraya aldığını, hatta birazdan siparişimizin alınacağını ifade ettiğini söylemeye çalıştım ama anlatmak ve dinletmek ne mümkün.

Öyle bir mekana ve işletmeye, hele hele de Karşıyaka’ya yakışmayacak bir biçimde “kız yanlış biliyor, buralar rezerve, sürekli gelen müşterilere ayrıldı, size servis açamam…” gibisinden konuşuyor; bu arada da zavallı bayan garsona ardı ardına laf sokuyordu.

Vay be” dedim içimden Sayın Başkan, “vay be”. Demek ki neymiş?

Karşıyaka gibi bence bu ülkenin en güzel ilçelerinden birinde, hem de o Karşıyaka’nın en güzel yerinde, yalısında, denizinin dibinde, en güzel işletmeyi de açsanız. Dev bilboardlarda reklamını da yapsanız. Gurur da duysanız, bol bol övünseniz. Belki haklısınız ama işletmeler insanla çalıştırılır değil mi Sayın Başkan?

Ve o insanların ne derecede eğitimli oldukları, kriz yönetimi becerileri, bırakalım krizi de yönetimini de, en basit insan ilişkilerindeki başarıları sizin yüzünü güldürecek ve başınızı dik tutup, göğsünüzü kabartacak olandır.

Çok açık söylüyorum. Ben o akşam, eşimle birlikte, evlilik yıldönümümüzü kutlamak için gittiğim işletmenizden; biraz daha şansımı zorlasam dayak yiyip çıkabilirdim belki. Ve sırf bir başka işletme görevlisinin bizi, birazdan gelecek olan çok ağır misafirlerin yerine oturttuğu için.

Sahi Sayın Başkan, yoksa orası size mi rezerve edilmişti? Ne bileyim bu da şimdi aklıma geldi.

Dante gibi yarısındayız ömrün Sayın Başkan. Dün gitti ve bitti. Yarın ise bugünden de yakın artık bize.

Umarım ve dilerim ki bu eğitimsizlik örneğini ele alır ve tekrarına izin vermezsiniz. Ben bir Karşıyaka ve Karşıyakalının aşığıyım. Hiçbir magandaca tavır beni bu aşkımdan vazgeçiremez. Ama ya o muamele dışarıdan gelen birine yapılsaydı.

Oraya değil Dante, feriştahını yapsanız faydası olmazdı.

Sağlık ve selametle.

@Üç sene önce bugün: Ege Kıyısında Antakya Lezzetleri

@Dört sene önce bugün: Beach Club'lar, Otobanlar ve Beş Yıldızlılar

tüm İZMİR yazılarım için tıklayınız

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..