Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Mart '07

 
Kategori
Anılar
 

O çınarın yaprakları..

O çınarın yaprakları..
 

Dün akşam okumak için elime aldığım bir kitabın içersinde buldum bu güzel insanların resimlerini. Beni 5 ay gerisine attı. O günlerde karalamıştım bu satırları:)

Bir yaprak daha düstü. Bu sefer Tarih 27.Ekim.2006' tiyi gösteriyordu. Geride kalan dostları sıra sıra dizildiler karşısına son yolculuğuna uğradılar. Diğer tarafta bekliyenlerinin yanına. Ne gariptir. Bir tarafın hüzünü diğer tarafın buluşma sevinci. Yukarda resme baktığım zaman.
3 ağabeyimi, amcami, babamı görüyorum. Fahir Erdil (Babam) 1924-2006- Şahap Balcıoğlu 1923-1994- Semih Balcıoğlu 1928-2006. Gençlik günlerim aklıma geliyor. Gurur duyuyorum o güzel insanları tanıdığım için. Toprağınız bol olsun nur içinde yatın. Ayrılıklar son buldu şimdi gene berabersiniz geride boynu bükük bizler kaldık. Tek bizleri avunduran bırakmış olduğunuz eserler. Bir de geride kalan dostlar. Ayrılık haberini aldığım zaman bir kaç geride kalan dostlarınızı aradim. Sesleri buruk geliyordu. Şimdi bırakmış olduğunuz yazılara resimlere anılara bakarak avunuyorlar. Bense gerilere çocukluk günlerime gençlik yıllarına dönüp sizlerle tekrar yaşamaya çalışıyorum. Akşam Orhan Karaveli ağabeyimle konuştum. O da keyifsizdi. Sıhhati bozuktu. Aman dedim aman çok az kaldınız bizleri yanlız koymayın dedim. İyiki vardınız. İyiki var olacaksınız. Ağabeylerim, amcalarım, babalarım.

SEMİH BALCIOĞLU
İstanbul’da, 1928 yılında doğan Balcıoğlu, Işık Lisesi’nin ardından Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Grafik Bölümü’nden mezun oldu.
İlk karikatürü, 1943 yılında Akbaba mizah dergisinde yayımlanan Balcıoğlu, Karikatür, Amcabey, Akşam, Dünya, Hürriyet ve Tercüman’da çalıştı.
Balcıoğlu, meslek yaşamında yurt içi ve yurt dışında 49 ödül kazandı. ‘Gümüş Güvercin (Skopje)’, ‘Altın Madalya (Pescara)’, ‘Altın Palmiye’ ve ‘Gümüş Hurma (Bordighera)’, ‘İş Bankası Büyük Ödülü’, ‘Abdi İpekçi Barış ve Kardeşlik Ödülü’, ‘TÜYAP Onur Ödülü’ bu ödüller arasındadır.


DÜNYANIN 106 ÇİZERİNDEN BİRİ...
Gabrovo Mizah Evi’nin yaptığı oylama sonucu, dünyanın 106 çizerinden biri olarak kabul edilen Balcıoğlu, Türkiye’de üç boyutlu karikatürü gerçekleştiren ilk sanatçı oldu.
Balcıoğlu'nun bugün gazetede yayımlanan son çalışması.
Balcıoğlu, seramikle yaptığı karikatürlerini İstanbul ve Ankara’da sergiledi. Bugüne kadar 7’si yurt dışında olmak üzere 60 kişisel sergi açtı.
19 karikatür kitabı yayınlanan Balcıoğlu’nun ‘Güle Güle İstanbul’ adlı eseri, İtalya’da ‘Karikatür Kitapları Yarışması’nda Birincilik Ödülü kazandı.
İki arkadaşıyla 1969 yılında Karikatürcüler Derneğini kuran Balcıoğlu, 1973-1979 yılları arasında da Türkiye Gazeteciler Sendikası Genel Başkanlığı görevinde bulundu.
Balcıoğlu, 1999 yılında ‘Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Burhan Felek Basın Hizmet Ödülü’nü aldı.
15 Ocak 2002 tarihinde Mimar Sinan Üniversitesi’nce ‘Onursal Doktor’ unvanı verilen Balcıoğlu, Basın Şeref Kartı sahibi, evli ve bir çocuk babasıydı.
Geride kalan bütün dostlarına ve ailesine baş sağlığı dilerim.
Hakkı Alev Erdil.
Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 271
: 1289
Kayıt tarihi
: 20.02.07
 
 

Bütün canlıları seven, kendi penceresinden yaşamı anlamaya çalışan, onlardan bir şeyler öğrenmek ist..